«ایکس‌باکس وان ایکس» نیز برای مایکروسافت سوددهی ندارد
نوشته شده توسط : محمود مختاری

طبق رویه معمول، «ایکس‌باکس وان ایکس» هم به‌رغم قیمت 499 دلاری خود، سودی نصیب مایکروسافت نمی‌کند.

فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در مصاحبه با سایت بیزینس‌ اینسایدر بریتانیا ضمن بیان این مطلب افزود، پول نه از فروش سخت‌افزار کنسول بلکه از راه فروش بازی عاید می‌شود.  

البته اسپنسر از اعداد و ارقام سخنی نگفت و حتی بر زیان‌ده بودن کنسول جدید هم تصریح نکرد، اما همان‌گونه که وی نیز اشاره کرده است، این مورد به «ایکس‌باکس وان ایکس» محدود نیست و بسیاری از دیگر کنسول‌های بازی را شامل می‌شود. بخش ایکس‌باکس مایکروسافت هم در این میان، از راه‌هایی همچون فروش بازی، لوازم جانبی و سرویس‌هایی نظیر «ایکس‌باکس لایو گولد» و «گیم پس» درآمد کسب می‌کند.

«ایکس‌باکس وان ایکس» کنسول گران‌قیمتی است و در عین حال، نه بازی‌ها و نه لوازم جانبی خاصی ‌همراه آن عرضه نمی‌شود. شاید بتوان این قیمت را در اصل ناشی از سه ویژگی برشمرد: نخست، سخت‌افزارهایی که در مقایسه با نسخه اولیه ایکس‌باکس وان، به‌طرز محسوسی قدرتمندترند؛ دوم، پشتیبانی از بازی‌های 4K که در حال حاضر فناوری پرهزینه‌ای است؛ و سرانجام، کوچک بودن کنسول که به معنای استفاده از سخت‌افزارها و سازوکارهای سفارشی است. «ایکس‌باکس وان ایکس» در واقع، کوچک‌ترین ایکس‌باکسی است که مایکروسافت تاکنون ساخته است.

 

منبع: جی اس ام





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: